Hola bloggers!!
Avui us presentem un vídeo que mostra un de tants assetjaments que pateixen moltes persones actualment a través d'Internet per estar exposats a la xarxa.
A continuació us prsentem un enllaç d'un spot publicitari per conscienciar a la gent del perill que hi ha a un món tan gran com és Internet i més encara si no estàs ben informat, com passa a la majoria de casos.
En aquest vídeo hem pogut veure que una noia pateix cyberbullying per part d'altres persones.
Primerament us explicarem que és el cyberbullying perquè no podem parlar d'aquest sense tenir una definició clara del que realment és. El cyberbullying és l'ús d'informació electrònica i de mitjans de comunicació com el correu electrònic, les xarxes socials, blogs, missatgeria instantània, entre altres, en les quals s'assetja a un individu o grup mitjançant atacs personals o altres mitjans com són per exemple amenaçes, connotacions sexuals, etc. Aquest assetjament pot constituir un delicte penal i té com a objectiu causar angoixa emocional, preocupació, etc.
Al vídeo es veu perfectament que la noia pateix cyberbullying així com també les conseqüències que té en patir-lo. Per això creiem que és important tenir molta precaució amb aquesta eina que té un costat ocult que pensem que mai ens afectarà a nosaltres però no és així, per aquest motiu hem d'anar amb molt de compte amb el que fem a Internet, amb qui parlem, on pengem coses personals (on estem, que farem, amb qui estem), etc. D'aquesta manera podrem evitar trobar-nos en situacions tan greus com és l'assetjament a través d'Internet. Si no aturem el cyberbullying poden succeir coses com la d'aquesta noia Amanda Tood, la qual va rebre cyberbullying i l'única solució que va trobar va ser el suicidi.
Deixem un vídeo perquè veieu com es poden arribar a sentir les persones que pateixen això i penseu si realment val la pena arriscar-se a perdre-ho tot per no tenir cura del que fem.
Amanda ToodPensem que aquesta és una entrada per reflexionar molt i esperem que ens doneu la vostra opinió sobre el tema.
FIVE.
Hola chicos, ¿cómo puedo saber si mi hijo está sufirnedo cyberbulling? ¿Qué debemos hacer en el caso de que esté sucediendo?
ResponEliminaPrimeramente, partimos de que la base de todo en una familia es la confianza, creemos que desde que son pequeños, los hijos tienen que ver que con los padres se puede contar en todo momento, les puede explicar todos sus problemas y así sentirse aliviado y protegido.
EliminaEn el caso de que nuestro hijo sufriera cyberbulling, lo podríamos saber a partir de su actitud en casa, fuera y en la escuela. Le veríamos una actitud triste, derrotado, angustiado y seguramente con una ansiedad enorme. Dependiendo del cyberbulling puede llegar a la escuela así que equipo directivo contactaría con los padres porque verían una actitud anormal en el niño o niña como también una actitud de desprecio de sus compañeros. A partir de ahí comienza nuestra tarea como padres, personalmente creemos que deberían de sentarse frente a él o ella y crear un clima calmado dándole la oportunidad de que explique lo que le sucede. En caso que no lo hiciera, que es probable si esa confianza de la que hablábamos al principio no se encuentra, contactaríamos con sus amistades más próximas y con los centros donde vaya para ver si son conscientes de algo.
Una vez que lo sepamos, deberíamos de llevar el tema con inteligencia, contactar rápidamente con la policía para que estudien el caso como también establecer una fuerte conexión con el centro educativo del niño. En todo momento tenemos que mantener al niño alejado de las redes sociales y seguir nosotros el caso.
Es un momento en el cual nuestro hijo necesitará fuerza, amor, confianza y cariño de sus próximos, sus amigos y familia. Así que lo alejaríamos de todas las enemistades y haría una vida de lo más normal para que el vea que puede salir de esto, eso sí, con una vigilancia constante , haciendo una vida de lo más normal cara el exterior, de este modo el objetivo del acosador o acosadores, que es destruirlo y hundirlo en lo más bajo, no se cumpliría.
Poco a poco y con muchísimo amor apoyo mutuo y luchando constantemente superaríamos el trauma de nuestro hijo que es lo único importante, ya que la gente seguirá hablando e inventando. También decir por último que haríamos todo posible para dar con el acosador y que pague por todo el daño que ha causado tanto al niño o niña como a todo lo que le rodea.